Vilken hockeyhelg det har varit!

Det började lite smått i torsdags då jag åkte ner till Kisa. Skulle träffa Marie o umgås lite med henne och så skulle hon ju hjälpa mig med mitt hår. Skulle göra håret lila, eller bara hälften. Så vi hade i färgen, allt såg väldigt bra ut så det var bara att skölja ur färgen. Men riktigt så enkelt var det inte. Den lila färgen färgade av sig på resten av håret, så jag blev lila/grårosa. Inte alls snyggt, o var måttligt förstörd under torsdagskvällen.

Men det löste sig till sist. Köpte blonderingsfärg på Konsum på fredagsmorgonen och fixade iordning håret när vi kom hem. Så nu ser det bättre ut. Resten av dagen spenderades i Linköping. Gick och åt på Thai Coconut, en av dom godaste resturangerna i Linköping. Sedan gicks det en del på stan till klockan närmde sig 5. Då gick jag o Marie till Mc och ockuperade deras toalett i ca 40 minuter för att göra oss i ordning för kvällens match mellan vårt kära Färjestad och TPS Åbo.

Vi träffade på Jonas i Cloetta Center, och begav oss strax efter det till Stångebrohallen där matchen spelades.
Jag och Marie lyste verkligen upp en mörk och tråkig hall, så lila som vi var!
     Och så fort spelarna tittade upp mot oss så såg vi på dom att dom kände igen oss, det är nice!

Och själva matchen då, jo då den gick jättebra. Vinst med 5-2. Målskyttar var Sacha Treille, Jesper Mattsson, Martin Sevc, Jörgen Jönsson och Eero Somervuori. Men bäst på plan var Mikael Johansson,

När matchen var slut så fick jag och Marie en minivåg av Jonas Gustavsson och Jörgen Jönsson.

                  
  

  
Men så blev det match på lördagen också, då spelade Fäjestad mot Hv71. Tyvärr gick det inte lika bra då,  Hv vann med 4-3 i sudden. Men det var en ganska bra och jämn match, bäst i Karlstadlaget idag var Gustaf Thorell.  

Efter matchen gick jag och Jonas till La Kantarell och åt lite, sen blev det dags för finalen mellan LHC och Frölunda. Jonas var då gladare efter matchen än vad jag var, hoppades nämligen att LHC skulle förlora. 

På vägen hem gissade vi hur elitserien kommer att sluta så här kommer mitt tips;

Färjestad
Frölunda
Linköping
Hv71  
Djurgården
Timrå
Modo
Södertälje
Luleå
Skellefteå
Brynäs
Rögle                                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0